Kösz, jól vagyok. Tényleg? – Lelki Egészség Roadshow Tatán

„Szerinted mitől érzi jól magát a Lélekmanó? Mi a Te offline szupererőd? Mit teszel, ha magányosnak érzed magad?” – ilyen és hasonló kérdésekkel várta a hetedik és nyolcadik osztályos diákokat a Magyary Zoltán Népfőiskolai Társaság a november 11-én rendezett Lelki Egészség Roadshown, a Piarista Rendházban. A Magyary standjánál a lelki egészségre vonatkozó játékos feladatok mellett darts-al, ördöglakattal, tesztekkel és kirakós játékokkal vártuk a diákokat. Kollégáink munkáját ezúttal is középiskolás önkéntesek segítették.

A Kulturális és Innovációs Minisztérium által 2023-ban elindított programsorozat célja, hogy a köznevelési intézmények tanulóit – elsősorban a 13–14 éves korosztályt – érzékenyítő, elgondolkodtató és támogató programokon keresztül szólítsa meg. A rendezvény felhívja a figyelmet a mentális egészségvédelem fontosságára, és segíti a fiatalokat abban, hogy tudatosabban figyeljenek önmagukra és egymásra.

A roadshow élményalapú, interaktív formában mutatja meg: a fiatalokat érintő lelki nehézségek – mint a szorongás, testképzavar, kortársi nyomás, függőségek, online zaklatás vagy beilleszkedési problémák – nem elszigetelt esetek, hanem sokakat érintő társadalmi jelenségek. A program célja, hogy a diákok megérezzék: nincsenek egyedül a problémáikkal, bátran kérhetnek segítséget, és sok szakmai, civil szervezet áll mellettük.

A Lelki Egészség Roadshow nemcsak támogatást ad, hanem hidat is képez a diákok, pedagógusok és a lelki egészség megőrzésében, fejlesztésében részt vevő intézmények között. A program hozzájárul a fiatalok önismeretének, érzelmi tudatosságának és biztonságérzetének fejlődéséhez, közösségépítő hatása pedig erősíti az iskolai és szociális támogató hálózatot is.

A Magyary Zoltán Népfőiskolai Társaság örömmel csatlakozott a minisztérium felhívásához, hiszen számunkra is kiemelten fontos a fiatalok lelki egészségének támogatása. Hiszünk benne, hogy az egészséges lelkű fiatalokból lesznek az egészséges, kiegyensúlyozott felnőttek.